川崎裕一 / マネタイズおじさん

元起業家でスタートアップのコーチやってます。スマートニュース株式会社執行役員。

RSS広告に足りないことをPheeo CMOが語る

PheedoのCMO、Bill BlitterがReveNewsで三回に当たり「どうやってRSS広告を買うか」についてのコラムをもっている。RSSの基本から始まり、メディアプランをどう開発し、RSS広告の効果をどうやって測定するかまでを書く。

How to Buy RSS Advertising - Part I: Setting the Stage, ReveNews: Guest Blogger

曰く

Flitter argues that "RSS is the new email newsletter...and is poised to become an important content delivery mechanism in mainstream media," adding that it "will reshape the way people interact with the web."

RSSは新しい電子メールのニュースレターである。そして、主要なメディアの中で重要なコンテンツ配信メカニズムになりつつある。更に人がウェブで情報をやりとりする方法も変えつつある。

But before widespread adoption of RSS, it will have to become easier to set up - and subscriber-related measurements as well as advertising formats and analytics will need to be developed.

でもRSS採用が広まる前に、RSSはもっと簡単に設定できるようにならなきゃならないし、購読者に関連した測定手法、広告形式、分析方法を確立しなきゃいけない。